Interview met een DJ

Door: Hidde van Gijn
Joris Mosterdijk, student in Tilburg, zorgt niet alleen voor muziek op de radio maar ook op feesten. Joris is namelijk een DJ. Bij source radio heeft hij elke woensdag zijn eigen show maar dat is niet het enige wat hij doet. Hij mixt veel bekende dancetracks en geeft daar vervolgens zijn eigen twist aan. Deze mixen draait hij op feesten en zo zorgt hij ervoor dat het publiek uit zijn dak gaat. Tijdens een interview vertelt Joris waarom hij DJ is en wat hij er zo leuk aan vindt.
4895502480_66613e0f04_o

Door: Lukas Kirschbichler

Hoe is DJ’en voor jou een passie geworden?

Van jongs af aan ben ik al fan van het 3fm glazen huis en DJ’s. Op een gegeven moment werd aan mij gevraagd of ik bij een ijshockey verenging in Limburg de vaste DJ wilde worden. Daar heb ik volmondig ja op gezegd en zo is het eigenlijk begonnen. Het begon met liedjes achter elkaar zetten maar uiteindelijk is die hobby een beetje uit de hand gelopen. Ik kocht mijn eigen DJ set en ben gewoon aan de slag gegaan.

Wat is je artiestennaam en waar komt die vandaan?

Eigenlijk heb ik geen echte artiestennaam, maar vaak wordt er verband gelegd met DJ Jorismos. Soms werd ik ook wel DJ Joris genoemd, maar daar vind ik echt niks aan. Persoonlijk vind ik het slecht als DJ’s gewoon hun eigen naam gebruiken, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Hoe zou jij jouw muziek/draaistijl zelf omschrijven en wat maakt jouw anders dan andere DJ’s?

Zoals ik het zelf inschat zit ik in de categorie Dance en Pop. Ik draai natuurlijk veel bekende platen en geef daar een eigen twist aan. Wat ook goed in de smaak valt als ik voor de muziek zorg, is dat ik vaker foute platen erin gooi. Dus dan gaan we bijvoorbeeld van Mammoth in een keer over naar de Backstreet Boys. Meestal slaat dat wel aan.

Zijn er artiesten of andere DJ’s die je als voorbeeld ziet? Wie zijn dat, en waarom?

Een groot voorbeeld voor mij is DJ Hardwell. Geniaal is die man en wat hij allemaal voor elkaar heeft gekregen. Natuurlijk is Armin van Buuren ook geweldig aangezien hij de hele wereld rondreist met zijn muziek.

Heb je voor jezelf een duidelijk doel voor ogen, of merk je wel wat er op je pad komt?

Ik heb niet echt een duidelijk doel voor ogen en ik laat alles op me afkomen. Aangezien ik drukker met school bezig ben laat ik me verassen door wat er op mijn pad komt.

Heb je weleens iets bijzonders meegemaakt tijdens een optreden wat je wilt delen?

Ik heb niet super veel spectaculaire dingen meegemaakt maar het blijft geweldig als mensen helemaal los gaan op je muziek en dat je ziet dat ze echt genieten.

Hoe belangrijk is muziek voor jou en waarom?

De uitspraak ‘Music is my life’ vind ik zelf ietwat overdreven, maar muziek verrijkt mijn leven wel enorm. Als ik me kut voel luister ik muziek, maar dat doe ik ook als ik me juist heel blij voel. Ik vind het erg opmerkelijk dat als je blij bent en je luistert naar muziek dat dan de melodie opvalt. Als je verdrietig bent luister je vaak alleen naar de tekst, en dan zul je net zien dat er een droevig nummer op staat.

Produceer je zelf ook muziek?

Nee ik produceer geen muziek. Ik heb het wel eens geprobeerd maar dat was geen groot succes. Ik probeer mijn eigen sounds te maken door andere nummers te mixen en zo kom je dan toch bij iets anders uit.

Wat voor muziek luister je zelf het meest?

De meeste muziek die ik luister is afkomstig van Spinning Records, Slam FM of 3fm. Dat zijn wel de nummers die ik keihard meezing en waarop ik meedans.

Geef een reactie

